Storytel rekryterar Amanda Waldås till Head of Marketing and PR Nordics
Storytel har rekryterat Amanda Waldås till den nyinrättade rollen Head of Marketing and PR Nordics. Hon kommer att rapportera till General Manager Nordics, Åse Ericson.
Amanda Waldås kommer närmast från en roll som Consumer Marketing Manager på Spotify.
Amanda Waldås har rekryterats till Head of Marketing and PR Nordics på Storytel. Rollen är nyinrättad och funktionen stöttar Storytels lokala marknads- och PR-team i strategiska och operativa aktiviteter i Norden.
Head of Marketing and PR Nordics ingår i den nordiska ledningsgruppen och rapporterar till General Manager Nordics, Åse Ericson.
Amanda Waldås kommer närmast från Spotify, där hon de senaste åtta åren har haft flera ledande tjänster inom såväl marknadsföring som PR. Tidigare har hon arbetat med olika populärkulturella projekt och varumärken, bland annat som Marketing & PR manager på Live Nation och på kommunikationsbyråer.
– Vi är väldigt glada över att välkomna Amanda till vårt nordiska team. Amanda kommer in med en bred och relevant bakgrund inom både kommunikation och marknadsföring, ett strategiskt tänk och en gedigen erfarenhet av att implementera och utveckla marknads- och PR-strategier på flera marknader, säger Åse Ericson.
– Det känns så roligt att ansluta till Storytel som har förgyllt många stunder för mig genom åren. Jag ser fram emot att jobba med den otroliga sagovärlden som Storytel är för både stora och små, och som erbjuder en så stor skatt av kunskap, underhållning och mer därtill. Jag kan inte tänka mig en roligare uppgift än att få ännu fler att upptäcka magin i bra berättelser, säger Amanda Waldås.
Amanda Waldås tillträder rollen den 18 november.