Gå till huvudinnehåll

Storytel är officiell partner till svenska damlandslaget i fotboll – En värld av stories på och utanför planen

10 juli 2024

Storytel Sverige går in som officiell partner till Svenska Fotbollförbundet och damlandslaget i fotboll. I en stor kampanj tillsammans med tre av lagets hjältar, Zećira Mušović, Madelen Janogy och Nathalie Björn, berättas inspirerande stories om vinster, förluster – och kärleken till sporten.
Alla har en story. Vilken är din?

 

Storytel Sverige har tecknat avtal för att sponsra det framgångsrika svenska damlandslaget i fotboll från sommaren 2024, under pågående EM-kval, och tre år framåt.

Få berättelser skapar så stort engagemang som den om laget som en hel nation följer och hejar på genom framgångar såväl som motgångar. Vackra segrar firas tillsammans, tunga förluster förenar och skapar kraft framåt.
Berättelsen om det svenska damlandslaget i fotboll innehåller varje sagas viktigaste beståndsdelar: Spänning, drama, gemenskap, inspiration, mod, kamp och, inte minst, hjältar.

– Det här partnerskapet är ett hedersuppdrag, och vi är väldigt stolta över att få vara med på ett hörn av damlandslagets berättelse. I fotbollen finns både en gemenskap och en stark tradition av storytelling som stämmer väl överens med Storytels vision om att med berättelsernas kraft förena människor, säger Åse Ericson, Nordenchef på Storytel.

– Vi är väldigt glada över samarbetet med Storytel Sverige, som med sitt fokus på sina digitala produkter och lösningar känns helt rätt i matchning med svensk fotboll och bidrar till att stärka vår partnerportfölj. Storytel är experter på att med innehåll fånga känslor och bygga en historia, någonting som också kännetecknar fotboll på ett tydligt sätt, säger Helena Taube Rehnmark, marknads- och kommunikationschef på Svenska Fotbollförbundet.

Partnerskapet med Svenska Fotbollförbundet kommer bland annat att synas i den omfattande kampanjen “Alla har en story” med tre av landslagets stjärnor och tre unga fotbollstalanger i fokus. Målvakten Zećira Mušović, anfallaren Madelen Janogy och försvararen Nathalie Björn delar tillsammans med Bie Jalkner, 10 år, Embla Mengana Jarnebäck, 10 år, och Daisy Kägu, 12 år, med sig av inspirerande berättelser i filmer som visas på sociala medier och i Storytels övriga kanaler med start den 10 juni.

Kampanjen produceras för Storytel av GroupM Nexus och Catch Sthlm.

 

Arbetsgrupp:

GroupM Nexus:
Calle Chowhury Hemström, Creative Director 
Per Hyberg, Copywriter
Lisa Larsson, Digital Designer
Louise Åslund, Motion Designer
Ayat Asad-Lundgren, Production Manager

Catch Sthlm:
Hugo Ljungqvist, Regi & Producent
Karl Wirenfelt, DP

Storytel:
Sanne Norgren, Marketing Manager
Therese Lindström, PR Manager
Sofie Kivistö, Marketing Coordinator

 

Kontakter

Therese Lindström

Head of PR Nordics