Gå till huvudinnehåll

Storytel erbjuder en nödvändig paus under Way Out West

8 augusti 2024 - Senast uppdaterad 27 augusti 2024

Den 8 augusti drar årets upplaga av musikfestivalen Way Out West i gång, och Storytel har en i högsta grad nödvändig aktivering på plats i Slottsskogen. 13 färgglada utedass erbjuder festivalbesökarna en stunds lugn och ro i sällskap av en bra story.

 

Som tidigare kommunicerat ingick Storytel förra året ett partnerskap med Way Out West för festivalåret 2024. Det är en omfattande satsning som inleddes före sommaren med dokumentärserien On the road, med porträtt av festivalens dragplåster Benjamin Ingrosso, Sarah Klang, André3000, Fred Again.. och Annika Norlin.

Nu kulminerar satsningen med den varumärkesbyggande festivalaktiveringen, där Storytel kommer att äga 13 utedass och ett lite annorlunda fotobås på festivalområdet. På utvalda, ombyggda toaletter erbjuder Storytel en stunds lugn och ro, en upplevelse som man annars kanske inte förknippar med toalettbesök under en festival. Inne i de orangefärgade båsen spelas höjdpunkter ur On the road med artister som alla spelar på festivalen.

Utöver detta gör Storytel en takeover ombord på SJ:s festivaltåg från Stockholm till Göteborg.

– Way Out West är en plats för minnesvärda ljudupplevelser, storytelling och gemenskap, vilket rimmar väldigt väl med allt det Storytel är. Men att nå festivalbesökare med vår produkt under pågående spelningar kräver rätt tid och plats. Toalettbesöket är en av få pauser som de allra flesta behöver ta under en festival, och vår ambition är att göra den stunden till en lite trevligare upplevelse och visa att det mesta blir bättre med en bra story, säger Andrea Kåberger, eventansvarig på Storytel Sverige.

– Detta är ett kreativt partnerskap som vi är mycket stolta över. Genom vår uppskattade Storytel Original-serie On the road i samarbete med Way Out West skapar Storytel ett naturligt sätt att nå ut till en annars svårflörtad publik. Dessutom ger detta oss en självklar närvaro på Way Out West, där besökarna kan uppleva vår produkt på plats. Vi ser fram emot att presentera en unik festivalaktivering som vi tror kommer att uppskattas av många besökare, säger Sanne Norgren, marknadschef Storytel Sverige.

Konceptet och produktionen för festivalaktiveringen har tagits fram av eventbyrån Brandworks i samarbete med Miltton Stockholm.

Kampanjen för musikdokumentären On the road har skapats av Åkestam & Holst, och de fem artistporträtten är producerade av Dist.

 

Arbetsgrupp för festivalaktiveringen:

Brandworks 
Sabrina Capra Pedersen, Project Manager
Fredrik Cöster, Business Director

Miltton Stockholm 
Anders Bergmark, Creative Strategist 
Mathias Ewert, Creative Lead 

Way Out West
Adam Holmstrand, Marketing & Partnership Manager
Kimmie Winroth, Project Manager

Storytel
Sanne Norgren, Marketing Manager
Sofie Kivistö, Marketing Coordinator
Andrea Kåberger, Event Manager
Therese Lindström, PR Manager

 

Kontakter

Andrea Kåberger

Event Manager


Therese Lindström

Head of PR Nordics