Tre Gyllene Hjulet-nomineringar till Storytel – partnerskapet med svenska damlandslaget i fotboll och de kreativa ljudboksdassen kan vinna pris

Storytel har inte mindre än tre nomineringar i årets upplaga av branschtävlingen Gyllene Hjulet. Sponsorskapet av SvFF och svenska damlandslaget i fotboll kan vinna pris i kategorin Årets idrottssponsring, och de ljudboksspelande utedassen som gav Way Out West-besökare en nödvändig paus kan vinna i kategorierna Årets kreativa event och Årets kultur-/underhållningssponsring.
Storytel och Svenska Fotbollförbundet har nominerats till Gyllene Hjulet i kategorin Årets idrottssponsring. Nomineringen gäller Storytels partnerskap med svenska damlandslaget i fotboll och kampanjen Alla har en story, med tre av landslagets stjärnor och tre unga fotbollstalanger i fokus.
Sponsorskapet inleddes sommaren 2024 och sträcker sig över tre år.
Kampanjen Alla har en story produceras för Storytel av EssenceMediacom Sweden, GroupM Nexus och Catch Sthlm.
Storytel har dessutom nomineringar i kategorierna Årets kreativa event och Årets kultur-/underhållningssponsring, för de uppmärksammade, ljudboksspelande utedassen som placerades ut på musikfestivalen Way Out West i Göteborg sommaren 2024. Konceptet och produktionen för festivalaktiveringen togs fram av eventbyrån Brandworks i samarbete med Miltton Stockholm.
Branschtävlingen Gyllene Hjulet arrangeras av SES – Sponsrings & Eventsverige. Vinnarna offentliggörs den 23 april.
Kontakter
