Dubbla Gyllene Hjulet-vinster för Storytels kreativa utedass

Storytel blev dubbel vinnare när branschtävlingen Gyllene Hjulet avgjordes på onsdagskvällen. Det blev guld i såväl Årets kreativa event som Årets kultur-/underhållningssponsring, i båda kategorierna för de uppmärksammade, ljudboksspelande utedassen som placerades ut på musikfestivalen Way Out West i Göteborg sommaren 2024.
De festligt utsmyckade portabla toaletterna erbjöd festivalbesökare en både nödvändig och uppskattad paus samtidigt som de spelade upp smakprov ur dokumentärserien On the Road, där flera av festivalens stora dragplåster porträtterades.
Konceptet och produktionen för festivalaktiveringen togs fram av eventbyrån Brandworks i samarbete med Miltton Stockholm.
– För oss som en digital tjänst blir de fysiska mötena med våra kunder väldigt viktiga. I våra event och aktiveringar försöker vi alltid ge en minnesvärd och rolig, men samtidigt relevant, upplevelse. Brandworks och Miltton Stockholm hjälpte oss att göra verklighet av en kanske lite knäpp idé, och det här är ett fint bevis på att det lönar sig att tänka utanför boxen, säger Andrea Schultz, Event Manager på Storytel Sverige.
Branschtävlingen Gyllene Hjulet arrangeras årligen av SES – Sponsrings & Eventsverige. I år var Storytel också i final i kategorin Årets idrottssponsring, för sponsorskapet av SvFF och svenska damlandslaget i fotboll.
Under 2025 väntar ytterligare kreativa satsningar med såväl de prisade utedassen som det hyllade partnerskapet med det EM-klara landslaget.
Kontakter

Andrea Schultz
Event Manager